22 Mart 2013 Cuma

ÖLÜM

Bu aralar 2 gündür resmen kabus gibi rüyalar görmekteyim. Geçen bir haber okudum, onun etkisinde miyim bilemedim valla. Mezun olduğum üniversitede bizim bölümde okuyan benim 2 alt devremden bir kızın ölüm haberini duydum. Normalde pek bir samimiyetimiz yok, hatta çok nadir Merhabalığımız vardı. Toplasan 3'ü geçmez ama kızın ölümü beni cidden çok etkiledi. Öyle böyle değil.. İki gecedir kabuslar görüyorum. 
Kızın yaşı daha eminim 22 bile değil. Gencecik bir kız, üniversiteli. Ailesini, arkadaşlarının durumlarını düşünemiyorum bile. Allah annesine, babasına, akrabalarına, arkadaşlarına sabır versin. Amin. Çok zor olmalı. Gencecik bir nefer, kız ölümü aklına bile getirmemiştir.. Yaşamaya dair ne hayalleri ne gelecekle ilgili düşünceleri vardır kim bilir.. Umutları, sevinçleri, hüzünleri, kızgınlıkları.. Bunları düşündükçe benim boğazım düğümleniyor.. Dedim ya aşırı etkilendim. ''Hiç ölmeyecekmişiz gibi yaşayıp, hiç yaşamamış gibi ölüyoruz'' sözü geldi.. Ne kadar haklı, ne kadar yerinde bir söz bu. 
Düşündüm durdum şuana kadar hep hayatın temposunda ilerliyorum, sağa sola çarpıyorum, tekliyorum ama ilerliyorum. Peki benim yaşamdan beklentim ne? Gerçekten istediğim gibi mi yaşıyorum?! Yarın ölecek olsam muhakkak bu dünyada yarım kalan işlerim olacak.. Gözüm arkada kalacak. Bunun olmaması için ne yapmalı bilmiyorum.. Tek düşüncem bu oldu.. Hiç tanımadığım bir insanın ölümü beni derinden etkiledi ve hayatımı sorgulamamı sağladı.. Neler yapıp yapmayacağım ileri ki zamanlarda belli olacak.. 

Çok sevdiğim bir şiiri sizinle paylaşmak istiyorum...



Bir zamanlar, liseyi bitirip üniversiteye girmek için ölüyordum;
Sonra,ölüyordum üniversite bitsin, işe başlayayım diye!
Derken, evleneyim, çocuklarım olsun diye ölmeye başladım...
Çocuklarım oldu, ''Ölürüm onlar için'' diye düşünmeye başladım.
Büyüsünler, iyi yetişsinler diye ölümüne çalıştım;
An geldi, Ölürüm arkadaş emekli olmak için dedim kendi kendime!
Şimdi gerçekten ölüyorum ve birden farkına vardım ki,
YAŞAMAYI UNUTMUŞUM...
Ne olur, sen de kendine yapma bunu.
Yaşadığın her anın kıymetini bil,
Her günün keyfini çıkar...
Hey arkadaş;
Para kazanmak için sağlığımızdan oluyoruz...
Sonra da, sağlığımızı kazanmak için paramızdan
Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşayıp, hiç yaşamamış gibi ölüyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder